O chorobie

Zespół Sotosa gigantyzm mózgowy (ang. Sotos syndrome, cerebral gigantism) – rzadki, genetycznie uwarunkowany zespół wad wrodzonych, charakteryzujący...
Czytaj więcej

Zajęcia muzyczne

Sztuka jest środkiem do osiągania w osobowości ludzkiej określonych przemian. Działając na sferę emocjonalną człowieka, kształtuje jego psychikę i wzbogaca życie wewnętrzne. Wartości kultury artystycznej i estetycznej są cenne dla życia i rozwoju osobowości wszystkich ludzi. Wartościami tymi są przede wszystkim: akceptacja siebie, poczucie własnej wartości, sensu i wartości życia, przezwyciężanie i pokonywanie trudności, układanie współżycia i wzajemnych stosunków z innymi ludźmi.

Oddziaływanie terapeutyczne, polega na stwarzaniu dzieciom warunków do samorealizacji przez bliskie i dostępne jego naturze formy aktywności, umożliwiające zmniejszenie napięć psychofizycznych, odprężenie, radość, wyzwolenie i rozładowanie zablokowanej energii, uzewnętrznienie i uporządkowanie hamowanych emocji oraz w trakcie tych działań korektę zachowań, zniekształceń i ograniczeń. "W tym przypadku konieczna jest terapia, w której doniosłą rolę spełnia muzyka. Ważnym atrybutem uzasadniającym jej skuteczność terapeutyczną jest tkwiące w niej piękno. Piękna muzyka bowiem pomaga w przezwyciężaniu nieśmiałości, lęku, a czasami nawet bólu. Sprzyja budzeniu dążeń poznawczych i przyswajaniu umiejętności" (J. Stadnicka, 1998, s. 10).

"Zajęcia mające na celu terapię dzieci niepełnosprawnych mogą uczyć w wielu przypadkach czerpania satysfakcji ze współdziałania w grupie i pomagać w rozwijaniu postaw niezależnych w sensie osobistym i społecznym" (J. Stadnicka, op. cit., s. 8).

Zajęcia dla dzieci niepełnosprawnych powinny zawierać elementy muzykoterapii, do których należą: śpiew, grę na instrumentach, ruch przy muzyce, tworzenie muzyki oraz słuchanie muzyki, które jest odpowiednikiem muzykoterapii receptywnej, polegającej na wysłuchaniu celowo i odpowiednio zestawionych programów muzycznych w sposób swobodny lub zadaniowy, czyli taki, który określa temat wyobrażeń i je ukierunkowuje.

Piotrek uczestniczy w programie Dźwiekoludki prowadzonej w szkołach muzycznych Yamaha. Zajęcia te w przypadku Piotrka służą do wzmacniania mięśni twarzy (śpiew), usprawniania palcy dłoni (próba gry na instrumencie klawiszowym) oraz integrację z dziećmi poprzez zabawę w grupie.

Źródło: www.profesor.pl

 

Pozostałe terapie:

  1. Kinezyterapia
  2. Hipoterapia
  3. Integracja sensoryczna
  4. Terapia zajęciowa
  5. Masaż
  6. Pływanie / zajęcia na basenie
  7. Logopedia
  8. Pedagogika wczesnoszkolna
  9. Psychologia