Pedagogika wczesnoszkolna
Pedagogika wczesnoszkolna - subdyscyplina pedagogiczna; zajmuje się wychowaniem, nauczaniem i uczeniem się dzieci w młodszym wieku szkolnym. W części ogólnej zajmuje się ustaleniem mechanizmów. Część szczegółowa pedagogiki wczesnoszkolnej dotyczy nauczania poszczególnych przedmiotów.
Cele i zadania pedagogiki wczesnoszkolnej to przede wszystkim:
- przygotowanie dziecka do życia zgodnego z samym sobą
- tworzenie sytuacji i warunków do kształtowania możliwości poznawczych, doskonalenie zmysłów, które dają dziecku możliwość różnorodności postrzegania zjawisk i procesów, zarówno przyrodniczych jak i społecznych, tak aby uczniowie mogli przejść od dziecięcego do uporządkowanego, dorosłego rozumienia świata
- kształtowanie dojrzałości emocjonalnej, która pozwoli na kierowanie swoim postępowaniem.
- wyrabianie wrażliwości w kontaktach z działami kultury i zjawiskami przyrody.
- rozwijanie i przekształcanie spontanicznej motywacji poznawczej w motywację świadomą (wewnętrzną).
- przygotowanie do podejmowania dłuższych wysiłków intelektualnych i fizycznych.
- rozbudzanie i stymulowanie wrażliwości i zdolności dziecka.
- kształtowanie umiejętności precyzyjnego wyrażania swoich myśli w mowie i piśmie.
- kształtowanie aktywności umysłowej i logicznego myślenia.
Źródło: Wikipedia
Pozostałe terapie:
- Kinezyterapia
- Hipoterapia
- Integracja sensoryczna
- Terapia zajęciowa
- Masaż
- Pływanie / zajęcia na basenie
- Zajęcia muzyczne
- Logopedia
- Psychologia