O chorobie

Zespół Sotosa gigantyzm mózgowy (ang. Sotos syndrome, cerebral gigantism) – rzadki, genetycznie uwarunkowany zespół wad wrodzonych, charakteryzujący...
Czytaj więcej

Osiągnięcia

2017

- dalsze doskonalenie jazdy na rowerze na dwóch kółkach - pokonujemy trasy po 20 km!

- Piotrek pływa samodzielnie, poznaje różne style pływania

- bardzo lubi grać w piłkę nożną i ręczną– coraz lepsza koordynacja i dynamika

- spróbowaliśmy jazdy na nartach biegowych  - poszło rewelacyjnie! Może dzięki temu że chodzimy też z kijami Nordic Walking

- potrafi bardzo dobrze wyrażać swoje potrzeby i emocje, aby zrealizować swoje cele

- jest bardzo samodzielny – samodzielnie się ubiera, szykuje sobie „coś” do jedzenia (chce wszysto robić sam), czasem sam chodzi nawet do sklepu pod domem po drobne zakupyJ

- rozwija umiejętności społeczne – pobyt na kolonii w niedużej grupie oraz kontynuacja spotkań grupy w trakcie roku szkolnego 2x w tygodniu owocuje coraz większym zaangażowaniem i potrzebą spędzania czasu z rówieśnikami

- dobrze radzi sobie w szkole w 4 klasie – widać że dojrzał emocjonalnie. Dobrze czyta (chociaż nadal niechętnie), dużo lepiej pisze (jeszcze musi być pilnowany ale jest wyrażny postęp), coraz lepiej radzi sobie z podstawami matematyki (tutaj jeszcze potrzeba dużo pracy ale już logicznie rozpoznaje jak należy wykonać dane zadanie), chętnie się uczy języka angielskiego – szybko uczy nowych słówek, próbuje układać proste zdania, są problemy z pisaniem

- uwielbia śpiewać, bardzo dobra pamięć pozwala mu w szybkim czasie zapamiętać słowa nowych wierszy i piosenek, często sam wymyśla słowa. Ma marzenie aby nauczyć się grać na gitarze -  na razie tylko bezbłędnie naśladuje innych

2016

- jazda na rowerze na dwóch kółkach to podstawa - pokonujemy już trasy po 20 km!

- drugi żywioł to basen: nurkowanie, pluskanie i dalsza nauka pływania – Piotrek zaczyna pływać bez wspomagania!

- bardzo lubi grać w piłkę nożną i ręczną– coraz lepsza koordynacja i dynamika

- bardzo rozbudował słownictwo, potrafi bardzo dobrze wyrażać swoje potrzeby i emocje, aby zrealizować swoje cele
- coraz lepiej samodzielnie radzi sobie w szkole, dobrze czyta (chociaż nadal niechętnie), lepiej pisze (jeszcze musi być pilnowany), a nawet coraz lepiej radzi sobie z podstawami matematyki (tutaj jeszcze potrzeba dużo pracy), chętnie się uczy języka angielskiego – szybko uczy się mówić, ale są problem z pisaniem
- uwielbia śpiewać, bardzo dobra pamięć pozwala mu w szybkim czasie zapamiętać słowa nowych wierszy i piosenek, często sam wymyśla słowa
- bardzo chętnie bawi się w teatr - lubi występować  i oglądać różne przedstawienia

2015

- nauczył się jeździć na 2 kółkach na rowerze!
- dalej poprawia umiejętności ruchowe - coraz lepiej pływa, biega, skacze, korzysta z huśtawki i zewnętrznych siłowni w parku, gra w piłkę 
- potrafi bardzo dobrze wyrażać swoje potrzeby i emocje, aby zrealizować swoje cele
- coraz lepiej czyta, chociaż nadal niechętnie....
- poprawiła się motoryka mała - zdecydowanie lepiej pisze, dalej dużymi literami, ale potrzeba dalszej pracy
- coraz więcej pracuje kreatywnie - wykonuje różne prace plastyczne (czasem z pomocą, często samodzielnie)
- bardzo dobra pamięć pozwala mu w szybkim czasie zapamiętać słowa nowych wierszy i piosenek 
- bardzo chętnie bawi się w teatr - lubi występować 
- chętnie pomaga w kuchni, w gotowaniu i nagrywaniu do stołu 
- coraz częściej i chętnie bawi się z rówieśnikami

2014

- nauczył się samodzielnie pływać!!!
- dalej jeździć na rowerze na 4 kółkach, ale już bardzo pewnie!
- poprawiła się znacząco koordynacja ruchowa
- znacznie lepiej pracuje z piłką - kopanie, podrzucanie i łapanie, bieganie
- zwiększył się zasób słów, chociaż w dalszym ciągu wiele z nich jest artykułowanych niewyraźnie (szczególnie wtedy gdy mówi szybko całe zdania)
- potrafi już bardzo dobrze wyrazić swoje emocje i opowiedzieć krótkie historyjki
- czyta cale zdania i je rozumie :)
- uczy się dodawać i odejmować
- rozumie pojęcia logiczne i pyta o rzeczy lub słowa jakich nie rozumie
- potrafi opowiedzieć swoimi słowami to co usłyszał lub przeczytał (krótkie słowa)
- zna coraz więcej angielskich słówek, zwrotów oraz piosenek
- poprawia się motoryka mała - w dużej liniaturze pisze litery i cyfry oraz krótkie słowa
- chętnie włącza się do zabaw plastycznych i manualnych tj.bawi się plasteliną, rysuje, maluje, wycina
- ma lepszą koncentrację i motywacje
- chętniej nawiązuje kontakty i bawi się z rówieśnikami, na swoich ulubionych kolegów
- jak już się czegoś nauczy - czuje się bardzo pewnie i chętnie pokazuje co potrafi!

2013

- nauczył się jeździć na rowerze na 4 kółkach i przechodzić przez niewysokie płoty!
- umie kopać piłkę i "szybko" biegać
- ma coraz większy zasób słów, ale część z nich mówi jeszcze niewyraźnie
- potrafi już wyrazić swoje emocje i opowiedzieć krótkie historyjki
- czyta pojedyńcze sylaby, krótkie słowa i zdania. umie liczyć do 30
- zna coraz więcej angielskich słówek, zwrotów oraz piosenek
- poprawiła się motoryka mała - jest w stanie napisać swoje imię, oraz pojedyncze słowa: mama, tata, kuba
- chętnie włącza się do zabaw plastycznych i manualnych tj.bawi się plasteliną, rysuje, maluje, wycina
- ma coraz lepszą koncentrację i świetną pamięć
- poprawiła się lekko motywacja - ale to jest obszar gdzie musimy jeszcze mocno pracować!
- świetnie się bawi organizując teatrzyki - lubi występować i naśladować innych!
- chętnie włącza się w prace kuchenne: zna przepisy na swoje ulubione dania tj naleśniki i kluski leniwe ;)
- chętniej nawiązuje kontakty i coraz częściej bawi się z rówieśnikami
- jak już się czegoś nauczy - czuje się bardzo pewnie i chętnie pokazuje co potrafi!

2012 

- coraz więcej mówi, chociaż jeszcze często niewyraźnie
- coraz lepiej biega, umie podskoczyć odrywając dwie nogi od ziemi! nareszcie!
- umie podrzucić i złapać piłkę, kopnąć piłkę do bramki
- czyta pojedyńcze sylaby i krótkie słowa, umie liczyć do 10 (nawet po angielsku)
- zna kilka angielskich słówek i zwrotów, oraz kilka krótkich piosenek
- chętnie bawi się plasteliną, coraz częściej coś rysuje (czasem trudno okreslić co to jest), maluje
- bardzo lubi śpiewać (zna bardzo dużo różnych piosenek), lubi grać na instrumentach i robi to bardzo rytmicznie
- lubi występować i naśladować innych
- samodzielnie je i ubiera się